torsdag 13 oktober 2011

Tomt

Alldeles tomt var det i min väska då jag lämnade tantfikat igår, inte en endaste liten Tupperwarepryl lyckades jag beställa. Är så stolt över mig själv som lyckades stå emot alla förträffliga plastmojänger och svara ett moget “Nej, jag behöver faktiskt inget av det här”. Hade en plan B att ta till om det inte räckt med att behovet redan var tillfredsställt, jag skulle skylla på fullt i köksskåpen. Och det vore faktiskt ingen lögn. En salladsslunga är förstås en ypperlig pryl att ha, men var sjutton ska man förvara den? Jag har ju inte riktigt samma åsikt som Tupperwareförsäljarna, dvs att grejerna är så snygga att man kan ha dem framme på bänkar etc. Om väskan var tom vid hemfärd så var magen allt annat än tom vid samma tidpunkt. Jag tror banne mig att världsmästaren i fika, Linda, överträffat sig själv denna kväll. Hela köksön var proppfull med det ena bakverket godare än det andra: lingonkaka med maräng, äppelmuffins med topping, bondkakor med lakrits (låter helt sjukt och det var det också, helt sjukt gott!), biskvier, chokladrutor, polkamaränger och mintkarameller. Ögonen ville ha så mycket mer än magen orkade, som vanligt. Jag hade trots att jag försökte besinna mig vansinnigt ont i magen då jag satte mig i bilen och åkte hemåt.

315839_10150331643782613_725477612_8373237_1990942607_n Bilden stulen från Sarah

Bilen var inte heller tom vid hemfärd, för snällaste Sarah hade skickat med två fulla kassar med kläder och skor till tjejerna. Ska bli så kul att se deras ögon då de får gå igenom grejerna och prova. Men det blir inte idag eftersom jag lämnade dem hos mamma igår och där ska de vara tills imorgon. Det var väldigt tomt på övervåningen igår kväll, inga små barn som låg i sina sängar och behövde stoppas om och få godnattpussar. Natten var alldeles tyst och stilla, ingen liten Felice som behövde kissa, ingen Amanda som lekte väderkvarn mellan oss i sängen. En mycket lugnare morgon än jag är van vid, men totalt lugn är det förstås inte. För i utbyte mot tjejerna så tog jag med mig mammas hund Ally hem till oss, så för stunden har jag inte mindre än SEX borderterrier hemma.

Jobbar hemifrån idag, finns några reklamationer som ska hinnas med innan Sean kommer hem från jobbet. Sedan blir det ugnspannkaka till middag, proppfull med vetemjöl och alltså inget som vi äter då Felice är hemma (glutenfri ugnspannkaka smakar inte bra…). Sannolikt kommer vi att äta framför TV’n också mest för sakens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar