onsdag 16 november 2011

Min lediga dag

“Aaahhh! Ledig dag idag. Skönt. Massor med tid bara för mig och det jag tycker är roligt.” 

Fel, fel, fel, fel, fel. För knappt hade jag börjat sippa på första koppen kaffe innan telefonen ringde. “Heeeej… Vad gör du? Kan du jobba ikväll?”. Vad säger man? Det kan jag ju egentligen, men förstås så vill jag inte det. Jag vill mycket hellre gotta mig i fotoböcker, pysslande och kanske ett kakbak. Och snabeldrakande är egentligen ett måste idag. Men som den gode anställd jag är så sa jag förstås att “Visst, jag kommer”. Det var den lediga dagen. Och inte nog med det, jag missar dessutom den ultraljudsutbildning jag skulle ha gått på ikväll. Och som om inte det vore nog så berör kvällens ultraljudsutbildning ett av mina största intresseområden: reproduktionsorganen. Det var den lediga dagen…

a719608142f1d20e027c8e52f72d0ce7_84537342

1 kommentar:

  1. Det är uppenbart att du skulle sagt nej. Nästa kurs får bli Nej-kurs.

    SvaraRadera