onsdag 1 juni 2011

Dagvill

Jag är fullkomligt dagvill dessa dagar. Förra veckan jobbade jag måndag, ledig tisdag och sedan arbete onsdag-söndag. Denna veckan jobbade jag som vanligt hemma i måndags, igår var jag på akuten 12-21 och idag ledig. Imorgon är det röd dag och jag är, tro’t eller ej, faktiskt ledig, därefter arbete fredag-söndag igen. Eller egentligen fredag-måndag eftersom jag jobbar natten mellan söndag och måndag. Eftersom jag jobbar natten mot måndag och måndag är nationaldag så är jag ledig tisdag som kompensation. Därefter arbete på akuten onsdag och torsdag, fredag hemifrån och sedan är det… SEMESTER! Jag har inte längre någon koll på om det är vardag eller helg och jag är fullkomligt förvirrad om någon frågar mig vilken dag det är. Men som sagt, jag har full koll på att fredag nästa vecka så börjar vår SEMESTER! Som jag längtar. Aldrig tidigare har väl sommarsemestern kommit mer lägligt (eller känner jag så varje år kanske?) och jag räknar dagarna tills det är dax att packa in oss i bilen och tuta söderöver. Det ska bli så mysigt att få luffa runt under några veckor (om det inte regnar hela tiden i England, om inte knotten kläckts och om inte bilen går sönder, men annars så), jag längtar ihjäl mig efter att få klappa små fina New Forest ponnys och dricka öl på engelska lantpubar. Åhh… Det enda som inte känns så mysigt är allt det där fixet innan vi kommer iväg. Vattna blommor, placera dem i badkaret, tömma kylen, slänga sopor, informera grannarna om vad som behöver ses över, städa akvarier, städa terrarier, sätta upp en “Ingen reklam”-skylt på brevlådan, se till att räkningarna kommer med i packningen, tvätta kläder, för att inte tala om att packa… Blir trött bara jag tänker på det. Men värst av allt är förstås att behöva lämna hundarna i tre veckor. De kommer att ha det jättebra med mormor, men jag önskar att de kunde följa med oss. I år ska vi verkligen kolla av läget på färjan, om det är möjligt att ta med sig hund (vilket det inte var sist vi åkte), för det skulle verkligen vara jätteskönt att kunna ta med åtminstone ett par av dem nästa gång. Har alltid drömt om att få ta med mig hunden in på puben Ler

Fem arbetspass på jobbet kvar, sedan är det SEMESTER!

packad-bil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar