torsdag 2 juni 2011

Kompisar

Snart dax att bege sig mot sängen, arbetet hägrar ju imorgon igen hur märkligt det nu än känns. Det har varit en mysig liten minihelg i alla fall, Sean jobbade halvdag igår och idag har vi båda varit lediga. Vi har pysslat i trädgården, byggt om Tuvas utebur lite, fixat i gästrummet och Sean har målat lekstugan. Nu har den samma fina färg som huset, jättesnyggt! Amanda och Felice har haft skoj tillsammans med grannen Tilda. Igår var de här och lekte och de fick fika vid sin nya uteplats vid lekstugan (detta var alltså innan vi målade stugan).

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Mormor inhandlade den lilla sittmöbeln med parasoll och tjejerna är mycket nöjda över sin alldeles egna del av trädgården.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

I ett obevakat ögonblick lämnade jag några kakor framme på bordet och nästa sekund var de borta. Jag blev alldeles iskall då jag först trodde att Felice stoppat i sig dem, förbannade mig själv för min dumhet och fick sedan syn på en mumsande Sean i andra änden av trädgården. Puh! Egentligen var jag tämligen övertygad om att Felice inte skulle komma sig för att äta de kakorna eftersom hon vet att de innehåller gluten och att hon inte får äta dem. Hon är verkligen jätteduktig när det handlar om sådana saker, är 100% uppmärksam och skulle nog aldrig medvetet äta något som vi sagt nej till.

Det fina vädret till trots har jag mestadels varit inomhus idag. Bakat kanelbullar som vi sedan tog med oss till Tilda med familj och fikade på deras mysiga altan och gjort smörgåstårta som jag och Sean mumsade i oss till middag. Lyllos mig!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA 

Natti, natti!

1 kommentar:

  1. Mysigt med egen lekstuga!
    Vi måste ses sen när ni kommer hem. Tjejerna frågar efter Amanda ocg Felice ganska mycket!

    SvaraRadera