tisdag 9 mars 2010

Fel, fel, fel, fel, fel

Jag upptäckte mitt misstag för sent. Jag hade lämnat Amanda på dagis, dammsugit och skurat 172 kvadratmeter golv. Vyssjat liten bebis, matat densamma. Torkat damm från några väl utvalda ställen. Vikt en tvätt och återplacerat de rena plaggen i husets garderober, tvättat två maskiner tvätt och hängt upp alla de våta plaggen i torkrummet. Efter middagen badade jag två barn och tvättade två små flickhår, jag lagade välling och nattade Amanda. Det var då jag insåg vilken dag det var: 8:e mars, internationella kvinnodagen. WTF!?! Och jag hade städat och putsat och fejat hela dagen! Hmm… Knappast särskilt jämställt. Men middagen, den lagade jag i alla fall inte. Inte diskade jag heller (eftersom jag badade barnen). Och för att vara sådär oerhört frigjord och feministiskt korrekt så tog jag 20:00 bilen och styrde kosan mot jobbet för att agera familjeförsörjare under natten medan resten av familjen sov. Verkligen en lyckad kvinnodag…

4135442

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar