torsdag 11 mars 2010

Säg maaa-maaa

Check! Ännu en milstolpe passerad. Efter långt och troget tränande så fick jag imorse Felice att äntligen utöka sitt “Maaa” till “Maaa maaa”. Hurra! Kanske kan hon äntligen slippa höra mitt tjat "”Felice, kan du säga mamma?”. Hon blir idag tämligen frustrerad då jag ställer den frågan eftersom jag aldrig nöjer mig med hennes “Maaa”. Hon brukar försöka två gånger och då jag upprepar “Mamma” för tredje gången så skrynklar hon ihop hela ansiktet i ett frustrerat “Iiiiiii”. Men nu kanske det blir slut på detta!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA För övrigt känns det skönt att rättvisa är skipad eftersom hon kunnat säga “Dadda” i flera månader.

1 kommentar:

  1. Hejaheja Felice!

    Har du förresten testat att viska ordet mamma? Ebba fick fram "mamma" självmant men "pappa" var tydligen jättesvårt. Så jag testade att viska paapaa och då härmade hon. Hon lät lite kuslig de första dagarna då hon liksom väste fram ordet men hennes pappa var i alla fall glad!

    SvaraRadera