fredag 12 mars 2010

Psychic?

Ibland undrar jag om inte Amanda är lite synsk, fast jag egentligen inte tror på sådant där dravel. Igår när jag hämtade henne på Masken så var det första hon frågade mig “Var är mormor?”. Till saken hör att mormor precis åkt hem igen efter en kortvisit i Haninge för att visa upp sin nya bil. Hon valde att åka innan vi hämtade Amanda eftersom det annars förmodligen skulle bli kris och katastrof om mormor skulle åka direkt då Amanda kom hem. Varken jag eller Sean hade talat om för Amanda att mormor skulle komma på torsdagen, så hur kunde hon veta det?? Visst kunde det ha varit en ren lyckträff eftersom hon kan ställa liknande frågor om var och varannan person lite nu och då, men ändå… Det var nästan lite kusligt.

En annan händelse som fick mig att fundera var då jag för första gången tog med mig tjejerna till mormors och Björns nya lägenhet. Vi gick uppför backen mot huset då Amanda plötsligt pekar upp mot balkongen och säger “Där är mormor”. Jag trodde då att hon fått följa med till lägenheten tidigare då jag inte var med, alternativt att hon sett mormor i fönstret. Inget av dessa alternativ visade sig stämma…

Det finns många små saker man inte kan förklara.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

1 kommentar:

  1. kan inte hon komma och känna läget lite i tjejernas sovrum?
    Jag tror nämligen att det bor någon där. Ett barn faktiskt som heter Lisa.

    A jag vet det låter helt sjukt men jag har alltid en känsla av att vara iakttagen där inne. När jag av någon anledning (fullt i min säng tex) sovit där inne, har jag känt mig som om jag inkrätar. Det bara känns som att det är någon liten där som tycker om och accepterar tjejerna men är lite misstänksam mot mig....
    Och det VÄRSTA är att Mathilda pratat med någon i sömnen där och en natt skrek hon och när jag kom in sa hon att det var en flicka där. sen somnade hon. detta hände en gång till ett par nätter senare men då var hon lugn när jag kom in och sa att det bara var Lisa.... spooky.

    SvaraRadera