tisdag 12 april 2011

Att VAB:a eller inte VAB:a

Igår eftermiddag fick vi hem en febrig liten Felice från dagis och termometern visar inte normal temperatur idag heller, vilket förstås inte är så konstigt. Dax att VAB:a igen då, det var ju ett tag sedan sist. Närmare bestämt ungefär tre veckor sedan, men då hade vi ju å andra sidan tjejerna hemma en hel vecka för två veckor sedan eftersom det gick kräksjuka på dagis, igen… Jag vet att alla föräldrar känner likadant, dvs att barnen knappt hinner bli friska innan de blir sjuka igen under dagisåren, men det är en klen tröst då man befinner sig mitt uppe i det. Jobbigast är det förstås för Felice, det förstår jag. Men det är inte helt okomplicerat för oss föräldrar heller. Just idag har jag möjlighet att jobba hemifrån så då är det inga större problem, dock måste jag in en vända till jobbet och då får jag ju ta med mig liten Felice. För stunden är hon ordentligt Alvedoniserad så hon är sitt vanliga glada jag, tänkte också fylla på med lite Ipren innan avfärd till jobbet för att vara på den säkra sidan. Ett litet problem är också att jag har en tandläkartid i eftermiddag och Sean hinner inte komma hem från jobbet i tid till besöket, så jag har inte mycket val annat än att ta med mig Felice till tandläkaren. Det får bli som en liten hämnd för att tandläkaren ställde in fredagens besök pga sjuka barn vilket tvingade mig till fredagsmys i en Grand Danois buk på jobbet. Funderar starkt på att ta med lite mutgodis till Felice för att hon ska hålla sig borta från borrar och röntgenutrustning, men det känns som om det kanske är lite fel miljö att stoppa i sin unge en massa godis i…

Imorgon har jag ingen möjlighet att VAB:a, eller visst kan jag VAB:a men det ställer till problemet grande på jobbfronten. Sean som brukar vara den som får VAB:a är på kurs resterande del av veckan så där är det också svårt. Får bli ett samtal till mormor idag igen… Vad skulle vi göra utan henne?

vab

Cred: Evilmasterplan.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar