måndag 11 april 2011

Lägga sig, kanske

Det är sent, eller så är det tidigt, lite beroende på hur man ser det. Jag har precis promenerat in från operationsavdelningen till vårdavdelningen med en nyvaken hund som jag dragit ut en 12 cm lång pinne ur tassen på. Stackare! Det måste ha gjort förbaskat ont att ha pinnen där, och så fick den vänta flera timmar på operation eftersom vi var tvungna att operera en mycket akut sjuk hund före. Den hunden ligger just nu på IVA och svävar mellan liv och död. Jag har gjort vad jag kan för att rädda livet på den, hoppas bara att det räcker. Det hade varit avsevärt mycket bättre om ägarna insett något dygn tidigare hur allvarligt sjuk hunden var. Då hade vi haft en bättre chans att få lämna hem hunden i levande skick om några dagar. Nu är jag rädd att det kanske inte blir så... Dax att lägga sig kanske. Det är ju en dag imorgon också, fast jag tänker nog sova bort större delen av den. Ska bara ta en vända på vårdavdelningen och kolla till mina små patienter innan jag släcker lampan en stund. Ses kanske imorgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar