onsdag 27 april 2011

Nightmares

Imorse var Amanda lite ledsen och började så smått att berätta för mig om vad som hänt i hennes ögon inatt, dvs vad hon drömt. Det var visst någon som försökt skjuta henne ute på vår tomt. Hon hade varit så rädd för tjuven som var på tomten och hon hade ropat på mig, men jag hörde inte henne för jag var ju inne. Hon hade varit så rädd…

Stackars liten Ledsen

Under natten vaknade Amanda också till och meddelade sina föräldrar att hon hade kissat i sängen. Måttligt roade fick vi inse att bäddmadrassen var förstörd eftersom madrasskyddet var i tvätten efter en vällingincident ett par nätter tidigare. För stunden fick det bli till att vända madrassen och låtsas som ingenting. Amanda lade sig snällt ner igen och somnade. Jag måste erkänna att jag var rätt så irriterad på henne efter detta. Hon har varit torr i en bra bit över ett år nu, då ska hon väl inte behöva kissa i sängen?? Så här i efterhand förstår jag nog vad som hänt, hon drömde om en läskig tjuv som försökte skjuta henne och sannolikt så blev det så skrämmande att liten kissade på sig.

Stackars liten Ledsen

När vi skulle åka till dagis imorse pekade hon ut olika delar av tomten där tjuven hade sprungit, var tjuven fått tag på henne och hur hon hade blivit fasthållen och slutligen hur hon hade skrikit på mig. Usch, det måste verkligen ha varit skrämmande verkligt för henne eftersom hon kunde återge allt i detalj. Själv förklarade jag förstås att sådana tjuvar bara finns på låtsas och att det inte kan hända i verkliga livet samtidigt som jag imponeras över att hon inte krävde att få komma upp i vår säng inatt. När jag drömmer mardrömmar så har jag ju någon där i sängen som kan skydda mig.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar