onsdag 6 april 2011

Socialt

Ledig dag idag eftersom jag ska jobba hela helgen. Hade tidigt bestämt mig för att inte ha en massa måsten framför mig idag, idag skulle vara en dag att ta det lugnt och bara göra det som kändes trevligt. Då jag satt och drack mitt förmiddagskaffe efter att ha lämnat av tjejerna på dagis ringde det i telefonen. Det var kollega Emma som var på en roadtrip i södra Stockholm och hade vägarna förbi Haninge Djurklinik. Då jag bor granne med dessa undrade hon om hon och hennes vovve Dina fick komma förbi. Alltid trevligt med lite spontanbesök, och dessutom hade jag en liten stund på mig att bädda sängarna innan hon kom…

Vi spenderade några timmar vid köksbordet, drickandes kaffe och mumsandes på chokladbollar (aka lussebullar som Felice kallar dem). Jag hade varit lite orolig för hur våra hundar skulle välkomna (eller inte…) hennes hund Dina, en Spinonedam på två år, men jag hade inte behövt oroa mig. För dagen tyckte fröknarna Borderterrier att det passade alldeles ypperligt med hundbesök. De är roliga, mina hundar. Oftast pekar de finger åt varenda hund de ser, men så plötsligt så träffar de en individ som de av någon anledning blir jätteförtjusta i. Dina var en sådan hund, till och med Hedda viftade på svansen och skulle leka.

Efter några timmar i köket tog vi en vända kring Kolartorp med hundarna och sedan åkte Emma mot Sigtuna igen. Jag ska fortsätta min sociala dag med att om en timme åka mot Stockholm och träffa mina underbara vänner på tapasbaren Caliente. Lyckliga jag!

1 kommentar:

  1. Ledig dag utan barnen!? Det trodde jag var en omöjlighet... Det har jag inte haft sen Nova föddes :O( Patrik planerade att ta semestern under husbygget för att kunna göra elen, när jag lite försiktigt påpekade "Har du tänkt på att du måste ha båda barnen då också...". Det hade han såklart inte. Vi får hoppas på hjälpande föräldrar som barnvakt.
    Kram

    SvaraRadera