onsdag 16 december 2009

Boven i dramat

Svaret har kommit. Någon av dessa tre sötnosar har varit smittkälla och orsakat mina återkommande halsinfektioner. Vem?

A.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

B.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

C.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Svaret är… A! Jäkla Sean, det är hans fel att jag legat däckad i tre omgångar de senaste två månaderna. Om jag vetat det så hade han definitivt fått passa upp på mig i betydligt större omfattning än vad jag då krävde. Istället fick jag höra att jag var vek och sjuklig. Undrar just om man kan få den där uppassningen retroaktivt?

Straffet blir att Sean får äta antibiotika under 10 dagar framöver. Och det aktuella antibiotikat är ingen höjdare att kombinera med julsnaps. Ha ha ha! Tyvärr måste även lilla jag äta antibiotika under samma tid då läkaren inte vill riskera att jag blir sjuk igen. Dalacin kommer snart ingå som en naturlig del i min kost.

2 kommentarer:

  1. Uppassningen går definitivt att få retroaktivt, kan väl passa perfekt under julhelgen?

    Dalacin.. D-vitamin?

    //Annika
    www.jonika.nu

    SvaraRadera
  2. Tackar för tipset. Och Dalacin är antibiotika för oss som inte tål penicillin.

    SvaraRadera