onsdag 2 december 2009

Stackare?

Jag läste precis i Expressen att flera av dem som medverkar i såpan “Ullared” på Kanal5 är besvikna och till och med har fått sina liv förstörda pga programmet. Kanal5 har gjort dem till åtlöje och folk skriker glåpord efter dem då de vistas utanför hemmet. Det var framförallt familjen Rose-Marie och Kjell det skrevs om. Stackars Kjell knaprar sömnpiller och Rose-Marie är sjukskriven. Hemma vistas också ett av familjens barn eftersom det är för tufft för henne/honom att gå i skolan. De ångrat bittert sitt val att medverka i programmet och de hoppas att folk snart ska glömma. Jag kan inte låta bli att bli fascinerad då jag läser artikeln. Jag har inte följt denna lågbudgetsåpa men visst har jag blivit lite nyfiken och undrat hur det är möjligt att göra en såpa om Ullared (har iofs aldrig varit där så jag har uppenbarligen missat något). Därför har jag ibland stannat till i zappandet och kollat en stund på programmet. Kjell och Rose-Marie har jag fått bekanta mig med, likaså den något creepy personligheten Morgan och Ullareds VD. Liksom alltid då det är TV så har skaparna av programmet givetvis klippt och klistrat för att få så höga tittarsiffror som möjligt. Det måste sälja förstås. Men kommer detta verkligen som någon nyhet för normalbegåvat folk 2009??? Allt sedan den första säsongen av “Robinson” så har väl folk lärt sig att den som med i leken är, han får leken tåla. Eller? Snacka om naiva människor. “De sa till mig att jag skulle göra så, det är inget jag brukar göra i normala fall. De fick mig att framstå som konstig”. Sedan när har folk ingen egen vilja i det här landet? “Det var deras förslag att vi skulle sätta på oss de där sexkläderna, om vi inte gjorde det skulle de sluta filma”. Det kanske inte hade varit något negativt direkt. Herre Jösses. Genom att medverka i den där artikeln i Expressen så har de ju verkligen bevisat att de är så korkade som folk redan misstänkte. Man kan ju också fråga sig hur mycket det går att klippa och klistra. Jag tror nog att cykelbyxor, magväska och för liten t-shirt med luva är lite svåra att klippa in på en person annat än i photo shop.

rose-marie Sedan kan till och med en cynisk person som jag tycka att det var ganska osmakligt av “Cirkus Möller” att framställa Morgan som en styckmördare. Lite småknepig i all ära, men styckmördare tror jag kanske inte att han är.

morgan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar