torsdag 3 december 2009

Nu nalkas lucia

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Nu är det bara en dryg vecka kvar tills det är luciafirande på Masken, och det märks. Imorse i bilen sjöng Amanda för full hals i baksätet. “Goder aftå, goder aftå, goder aftå, goder aftå”. Därefter övergick hon till “Lusse Belle, Lusse Belle, Lusse Belle, Lusse Belle, Lusse Belle”. Jag hoppas de inte har tänkt sig att hon ska sjunga solo eftersom det då blir en något enformig tillställning… Dock kanske det i alla fall blir bättre än förra året då hon inte sjöng över huvud taget. Hon stod snällt stilla i sin pepparkaksgummekostym, men hon öppnade inte munnen under hela föreställningen. Jag var dock imponerat att hon stod kvar så snällt med pedagogerna eftersom vi alla var där för att titta på henne (jag, Sean och mamma). Förra året regnade det och på förskolan Lärkan firar man lucia utomhus av utrymmesskäl. Behöver jag säga att det inte var en optimal situation? Jag håller tummar och tår för bättre väder i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar