söndag 3 maj 2009

A som i aktiv och F som i fred

Idag har vi verkligen aktiverat oss. Jag har skaffat massor med manliga poäng genom att ensam och i eget majestät köra två vändor till tippen med en massa halvmurkna stubbar som inte duger till att elda med. Med mig fick jag också en massa wellpapp, gamla kartonger, en trasig plaskpool, två gamla stolar, fyra säckar med kvistar och löv och lite annat smått och gott. Jag tror att vi snart har fyllt en hel tipp med sopor enbart från vårt hus och vår trädgård... Det verkar vara en aldrig sinande ström med grovsopor i detta hus, jag undrar om det kommer upp små filurer ur vrårna om natten och dumpar en massa skräp här och där, för det kan väl rimligtvis inte vara vi själva som är roten till allt??? Ja, ja, vi betalar ju för att lämna av grovsopor i och med avgiften för sophämtning, så då är det väl alldeles strålande att vi utnyttjar det!

Efter tippfärderna så fick huset sig en omgång med dammsugaren igen. Återigen hade jag sällskap av trevliga, trevliga Spotify i öronen!

Då huset fått sig en omgång så var det dax för trädgården. Lite vattning av ligusterbebishäcken och de få nyplanterade blommor jag unnat mig och eftersom grannen Tina (vi kan kalla henne GT) tidigare under dagen kommit förbi med de utlovade lammöronen så var jag tvungen att plantera dem också. GT stannade för att prata en stund och så plötsligt visade det sig att vi har ett gemensamt intresse: sköldpaddor. Ja, och så blev vi nästan polare där på gatan. Jag plockade fram både Lillefot och Sloffy/Mutant och det gullades och klappades. Och så en stund senare så hade vi visst köpt deras vedklyv också och då hjälpte hennes skumme man, CM (kan inte skriva här vad det står för då det nog är olämpligt), till att frakta hit den. CM gillade sköldisar han med och innan vi visste ordet av så stod han på tomten och klappade både paddorna och hundarna! Va!?! Vi är halvpolare med GT och hennes man! CM hade visst bett om ursäkt till Sean för hur han agerat angående hundarna tidigare. Wonders never cease! Nu är det fred på Kolartorpsvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar