måndag 18 maj 2009

Suicide bomber???

Idag är jag glad att jag inte bor i Israel eller annat labilt land. Jag ser nämligen ut som en första klassens självmordsbombare med min påkopplade EKG-övervakning. Tidigt, tidigt ringde klockan imorse och det var dax att stiga upp. Jag tänkte att jag skulle åka vid 7-tiden så skulle jag vara i god tid till mitt besök kl 07:50. Men man är ju alltid lite lätt nervös då man har tider att passa inne i stan. Jag satt i bilen 07:00 och styrde framvagnen mot söder (bilen hittar snart själv till SÖS). Redan innan Skogskyrkogården började det att bli trögt i trafiken, men inte oroade jag mig eftersom jag nyligen hört en trafikrapport som lovade att det flöt på bra ännu så länge. Ganska snart började jag dock se en del fordon som man inte vill se då man sitter i en bilkö på väg till ett bokat läkarbesök i Stockholm: bärgningsbilar, ambulans, polis... Fan! Jag skulle inte hinna. Såg framför mig hur jag skulle få vänta ytterligare tre månader på en utredning och att jag skulle få betala 200:- för att människorna i Sthlm uppenbarligen inte kan köra bil! Men tack vare att jag var ute i så god tid så hann jag i alla fall!

Den fantastiska "water feature" som står utanför huvudentrén

Det tog inte många minuter att koppla på maskinen och nu ser jag alltså ut som en riktig skurk! Kan informera om att det är suboptimalt att ha en 3 månaders dotter som vill amma, amma, amma då man har ett ormbo av sladdar på kroppen.

3 kommentarer:

  1. ja ja skyll på dubbla hjärtslag. Här kommer du in med en bomb fäst på kroppen och en adapter i handen och kräver mat!! EKG övervakning my ass :-)

    SvaraRadera
  2. Hej min lilla Al quaida (heter dem...ni så?)

    Vet du i morse efter att jag vaknat tänkte jag massa på Felice. Hade en klump i magen för jag var så orolig att något var fel på henne (med ryggen). KÄnde dåligt samvete för att jag sagt till dig att hon såg okej ut när hon såg helt galet sne ut.... sen började jag fundera... När hade jag sett henne så där jätte sne? Och varför har jag minne av henne som ostbågsgul?

    Något kändes märkligt...

    så kom jag på att jag nog ägnat större delen av natten att drömma knäppa drömmar om att Felice var en krokig gul ostbåge och att jag var så orolig över henne men inte ville säga något för att oroa dig :-)

    Du måste sluta säga såna där saker till mig! Jag bearbetar allt i sömnen förstår du!

    Är dock säker på att allt kommer vara bra och håller alla tummar för att läkaren håller med mig !
    kram

    SvaraRadera
  3. Tack, tack. Jag tror nog oxå att allt kommer att bli bra. Ostbågsgul är hon inte än i alla fall!

    SvaraRadera