fredag 13 maj 2011

Nedräkning

Sitter här på min lediga dag och försöker njuta lite av lugnet. Svårt dock då huset ser ut som om en bomb briserat, gräset i trädgården skriker efter frisering, rabatten tävlar med kylskåpet om första pris i tomhet och guldfisken undrar om hela världen är grön. Mycket att ta tag i, men ingen ork. Försöker bota tröttheten med kaffe men utan märkbart resultat än så länge. Önskar mig nästan lite regn till eftermiddagen så har jag en ursäkt att undvika trädgården och dessutom så är det mer OK att slappa då det regnar, eller hur?

Idag är det exakt fyra veckor kvar till vår semester. Inte lång tid alls. Egentligen är jag ingen vän av tidig semester eftersom det innebär att man kommer tillbaka från sin ledighet ungefär samtidigt som resten av företaget vinkar adjö för sommaren. I år blev det dock tidig semester eftersom vi egentligen skulle ha varit på bröllop i England, och då bruden väl kom på andra tankar så var biljetterna beställda och betalda. Och det blir nog bra trots allt med tidig semester. Just nu känns det som om semestern inte kan komma fort nog. Dock vore det skönt att få vara lite piggare då jag väl går på semester så att jag inte bara vill sova hela tiden. Förhoppningsvis kommer insikten av att tre långa veckor av icke-jobb ligger framför mig göra att energin återkommer med besked. Dessutom kommer dessa tre veckor i sin helhet att spenderas utanför hemmet vilket gör att det inte kommer att finnas tid att tänka på städning, disk eller gräsklippning. Smart drag.

Även om jag är trött nu så är väl egentligen fördelen med tidig semester att man förmodligen inte är så förbaskat trött som man vore om man jobbat hela juni och juli för att sedan vara ledig i augusti. Då skulle det nog bli sova för hela slanten.

Eftersom det blev så tidig semester i år så har jag även ansökt om två veckors föräldraledighet i augusti eftersom jag antar att jag kommer att vara rätt mör då. Kanske blir det en tur uppåt landet eller så blir vi bara hemma, tjejerna och jag. Sean måste hur som helst jobba, så vi får klara vår ledighet själva.

28 dagar kvar…

dali_tid_1133163911

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar