måndag 16 maj 2011

Vardagslyx

Jag känner mig extremt lyckligt lottad som har en familj som är så pass närvarande i mitt liv. Utöver de tre underbara personer som jag delar mitt liv med varje dag så har jag båda mina föräldrar i livet och en bror som bor på ett inte alltför stort avstånd. Det här är något som jag egentligen tagit för givet under en lång tid, men det senaste halvåret har det hänt saker i min närhet som gjort att jag tänkt lite extra på detta. Vilken ofantlig tur jag har.

Vid speciella högtider etc. så är det förstås extra trevligt att umgås med sin familj men det lägger jag kanske redan tillräckligt värde på. Däremot är det alla de där vardagliga situationerna som förtjänar lite extra uppmärksamhet i mitt liv.

 

Häromdagen ringde min pappa och frågade om han fick komma förbi med lite middag på kvällen. Vilken lyx! Tack pappa.

Igår hade mamma vägarna förbi och kom och hjälpte mig att steka våfflor till tjejerna och deras kompis och därefter tog hon hand om barnen medan vi fixade sånt som lättare görs utan barnens hjälp. Tack mamma.

Lite senare igår kom Chribbe för att hjälpa oss att bära in tre fruktansvärt tunga fönster i huset så att de inte skulle bli förstörda på garageuppfarten. Tack Chribbe.

familj Familjen gör mig hel

1 kommentar:

  1. <3 <3 <3
    Jag håller med dig, gläds med dig och gläds med mig själv :)
    KRAM!

    SvaraRadera