lördag 21 maj 2011

Succé!

Vi har världens bästa lilla Felice hemma hos oss! Hon har sedan en ganska lång tid tillbaka varit mycket intresserad av att gå och kissa, “Ja kischlödig” sa hon redan i höstas och fick hjälp att sätta sig på pottan. Ibland har pottintresset varit mycket intensivt och ibland har det varit högst sporadiska besök. Jag har aldrig nekat henne att sätta sig på pottan, hur bråttom vi än har haft och hur säker jag än har varit på att hon inte kommer att kissa på pottan. Man kan ju helt enkelt inte neka ett barn att prova pottan då man samtidigt vill att det ska lära sig att kissa där. Resultatet har som sagt låtit vänta på sig, för trots alla sittningar på den röda plaststolen så har det inte hamnat en droppe i den. Tills igår! För då plötsligt på morgonen så skulle Felice gå på pottan och jag tänkte som vanligt att “Ja, ja, gör det Du medan jag borstar Amandas tänder” och då jag skulle hjälpa henne på med kläderna igen så låg det en liten skvätt i pottan! Succé! Jag och Amanda klappade i händerna och berömde och Felice blev snabbt mäkta stolt över sin bedrift. Egentligen var det nog mer en slump att det hamnade lite kiss i pottan just igår, men någonstans ska man ju starta sin toakarriär.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA  Duktiga Felicen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar