tisdag 24 maj 2011

Tuva

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Låt oss presentera vår allra nyaste familjemedlem: Tuva. Hon flyttade in hos oss för ett par veckor sedan eftersom Sean tyckte att det fattades en kanin i huset. Han är barnsligt förtjust i just kaniner och vem är då jag att hindra honom från att förverkliga en önskan. Man lever så vitt jag vet bara en gång, så kaninen fick stanna. Hon har nu fått en egen mysig bur med tillhörande hage ute på tomten där hon trivs alldeles ypperligt av skutten att döma. Hundarna undrar fortfarande när vi ska inse att det är en stek som springer omkring på gräset och släppa dem fria i närheten av henne…

Namnet “Tuva” är Amandas val och lillasyster höll med om att “Tuvan” var ett passande namn. Jag och Sean försökte med “Rebecca Rabbit”, en karaktär ur Peppa Pig, men det gick inte hem. Tuva it is. Själv struntar nog den lilla tulpanörade hermelindamen i vilket.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

3 kommentarer:

  1. Åh vad söt!
    Man blir lite sugen...

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar liten krabat! Grattis allihop! =)

    SvaraRadera
  3. Gud så söt! Hade en Hermelinkanin när jag växte upp, en blyertsgrå med ett jäkla humör! Men otroligt charmig ändå.

    Den dagen Nogger inte finns längre tror jag vi kommer ha en kanin eller ett marsvin, med mina arbetstider är det inte roligt att vara hund här..

    SvaraRadera