fredag 11 juni 2010

Dr Bailey??

Fick idag ett intressant mail av min kollega Claire. Hon hade kommit på vem jag var extremt lik och var bara tvungen att dela med sig av informationen. Fick därmed denna bild i min inbox:

110547_D_0756 Hon var extremt tydlig med att det inte var utseendet hon tänkte på utan denna doktors hela sätt. Tydligen är detta Dr Miranda Bailey från TV serien Grey’s Anatomy. Har själv bara sett något enstaka program i den serien och minns knappt denna kvinna som tydligen är min dubbelgångare. Undrar just om jag ska ta liknelsen som en komplimang eller om det är en horribel person..?

2 kommentarer:

  1. Inte för att jag vet vem Marinda är men,jag kan inte tänka mig att hon håller dina kvaliteter -det är nog svårt./ pappa

    SvaraRadera
  2. Hm. Är Grey´s Anatomy-anhängare så jag vet vem dr Bailey är. Hon gick under smeknamnet "The Nazi" tidigare men det börjar suddas ut, rollen har fått större plats så de måste visa mer av hennes personlighet. Hon är bestämd, hängiven sitt jobb och sin son, duktig i sitt yrke och stark som person. Smeknamnet kommer från att hon var mentor för de nya läkarna och en benhård sådan, hård men rättvis.

    Jag skulle ta liknelsen som en komplimang. :)

    SvaraRadera