tisdag 22 juni 2010

Min nya leksak

Sony%2070-300mm%20G%20280

Nu är den äntligen här, min nya leksak. Ett teleobjektiv av modellen Sony 70-300 f4,5-6,3 G SSM. En fantastisk liten pryl som gör att jag numera kan stå på altanen och fota skägget på hallonen. Än så länge håller vi på att bekanta oss med varandra och jag har inte helt förstått alla små funktioner och finesser. Men helt klart är att en ny värld öppnat sig genom kameralinsen. Precis som då jag köpte min påbyggnadsblixt så är det enda lilla abret att jag undrar varför jag inte köpte det här objektivet tidigare. Fast svaret på det har jag faktiskt själv, det var inte billigt. Nu hade jag turen att kunna köpa det i England till strax över halva priset jämfört med i Sverige, men det var fortfarande inte gratis. Nu är det bara att börja spara till nästa sak på önskelistan och överst på den står nya fönster till våra sovrum på nedervåningen. Undrar om de också är billigare i England??

1 kommentar:

  1. Åh Vad härligt, vet precis hur lycklig du är nu :-).
    Jag älskar mitt objektiv det är ju det som gör korten! Att man inte fattade det innan :-)

    Har dock 3 stycken till som jag vill ha, men som sagt... de är inte billiga..

    SvaraRadera