tisdag 27 juli 2010

Ny tradition

Far min har startat en ny och fin tradition. Nämligen den att de som besöker det Kolartorpska residenset och dess boende hädanefter bör ha med sig en gåva i form av en (eller gärna flera) runda stenar. Jag håller som bekant på att samla ihop till en vacker stenläggning kring vårt hus (från grunden och ca en halvmeter ut). Eftersom vi innehar 172 kvadratmeter hus så går det åt en ansenlig mängd stenar för att kunna fylla utrymmet kring detsamma. Jag har samlat under ett par år nu, men det går trögt. Vårt närområde är i princip tömt på lämpliga stenar (tilläggas bör att grannarna har samma hobby) och jag har mycket begränsade möjligheter att bege mig ut på stenjakt på annan ort. Att köpa stenar från ex Flisby är uteslutet så det förslaget ogillas. Nej, det ska vara egensamlade, charmiga stenar. Gärna ett hopplock från lite här och lite där.

Efter pappas senaste resa till Småland så kom han förbi med ett litet gäng finfina stenar att placera intill huset och nu har vi tillsammans bestämt att detta är en ny tradition. Så gott folk, det är bara att hänga på! Det som önskas är så runda eller ovala stenar som möjligt, en liten kant här eller där accepteras förstås. Lämplig storlek är sådan att man kan greppa om stenen (eller i alla fall nästan greppa). Tänk vad trevligt då Ni sedan kan titta på vår fina stenläggning och med stolthet kunna känna att Ni bidragit till den! Vore in det något så säg.

stenar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar