torsdag 2 september 2010

50 gram

Var förbi BVC efter att jag lämnat Amanda på dagis imorse. Felice har gått upp 50 gram sedan förra vägningen för en knapp vecka sedan. Kanske en marginell viktökning, men det känns ändå skönt att det inte pekade nedåt.

Väl hemma bad Felice om “ya-yo”, dvs yoghurt. För tillfället får hon precis allt hon ber om så jag plockade fram en liten bägare och hon skedade i sig nästan allt. Sedan ville hon ha “maaa”, dvs mat. Mat klockan 10? Men visst, ber hon om det så ska hon få det. Jag handlade lite Semper barnmat igår vilket hon älskade då hon var runt året och det funkade faktiskt! Hon åt nästan en halv stor burk! Jag vågade knappt andas medan hon gapade efter skeden. Så hittills har vi hunnit med 150 ml välling, en brödkant med smör, fyra cornflakes, en liten yoghurt och nästan en halv lasagneburk. Frukost, mellis och lunch och klockan är bara 10:15. Hon har dessutom bett om glass, men där fick det bli stopp. Vi tar det lite senare, för visst kan vi nog unna henne en glass då hon varit så duktig. Jag vågar dock inte tro att detta ska hålla i sig, men hoppas är ju tillåtet.

felice sommar Felicen, rund och god, innan hon blev sjuk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar