onsdag 1 september 2010

Sub-ärligt

Imorse då jag städade ur huliganernas hage så försvann Amanda och Felice iväg någonstans i huset. Jag anade förstås oråd då de var tysta en längre stund men kunde inte låta bli att tycka att det var rätt fridfullt att få städa ur hagen utan ackompanjemang av högljudda röster och leksaker som flyger genom luften. Väl färdig med städandet ropade jag på dem och hörde ett par röster från hallen. Jag började att stega i rösternas riktning och slängde ur mig en liten fråga strax innan jag var framme:

Vad gör ni?”

Amanda svarade blixtsnabbt:

Vi ska plocka undan nu”

Smart sätt att besvara frågan. Helt klart var de sysselsatta med en olovlig aktivitet och det visste åtminstone den äldre av systrarna Douglas. Istället för att vara knäpptyst (vilket brukar vara hennes strategi då hon blir påkommen med små hyss) alternativt att faktiskt svara vad hon höll på med, så svarade hon helt enkelt på ett sätt som gjorde klart att de inte spelade någon roll vad de gjorde eftersom de nu skulle avsluta aktiviteten och återställa ordningen. Ett inte helt igenom ärligt svar på min fråga, men cred för att hon tänkte till och faktiskt svarade. Vi kallar det väl för sub-ärligt.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar