tisdag 28 september 2010

Shopping

Det är verkligen inte ofta jag är ute och shoppar kläder, oftast blir det bara ett par gånger om året och då jag verkligen behöver ha något speciellt. Idag har jag varit ledig från jobbet och bestämde mig för att åka till Farsta centrum för att se om jag kunde hitta en ny höstjacka eftersom blixtlåset i min älskade Everest jacka tackade för sig i vintras. Jag hade absolut ingen lust att åka (nu sitter tvåhundraarton tjejer och suckar och undrar om jag är sann, och ja det är jag) och dröjde mig kvar alldeles för länge hemma innan jag äntligen kom iväg. Jag började med att botanisera lite på barnavdelningarna för att komma igång lite och där är det ju alltid lätt att handla kläder. Det mesta är fint och ofta är priserna helt OK. Efter en vända på Lindex och en på H&M så hade jag fått upp farten. Två timmar senare bar jag på fyra kassar med kläder och kunde stolt gå till bilen och inse att jag gjort ett jättebra jobb.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Jag fick med mig pyjamasar till tjejerna, gympakläder till Amanda, ny väska till Amandas gympa, höstmössor till tjejerna, tröja, byxor tunika, leggings och klänning till Amanda (Felice har tre gånger så mycket kläder som Amanda så det är inte synd om henne), strumpor, trosor, höstjacka till mig, två sjalar, inte mindre än tre toppar, ett par flummiga jeans, en ny handväska och så det bästa: ett set med regnkläder till mig från McKinley! Jag har letat bra regnkläder i flera år och så idag då jag bara skulle kika efter en höstjacka så hoppade detta set på mig. Underbart chockrosa jacka (färgen kommer inte fram särskilt bra på bilden) och svarta byxor. Nu kan jag äntligen promenera hundarna utan att bli dyngsur i höst. Och bäst av allt: nu behöver jag inte shoppa kläder förrän till våren!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Bra gjort!!
    Om du får en lucka nästa gång, så kom och ge mig en kram! Till våren, då ;)

    SvaraRadera
  2. Fasen oxå, jag tänkte ju springa förbi Er. Hade på känn att Du jobbade. Blev dock så stressad av hämttiden på dagis att jag inte tog mig tid. Nästa gång, till våren... Kram på distans

    SvaraRadera