lördag 10 april 2010

It’s quiet, it’s oh so still…

Jag, Amanda och Felice har varit hemma hos Kajsa och Tilda med familj och lekt bort några timmar. Amanda och Tilda leker bättre och bättre för varje gång de träffas. Tidigare var det mest Tilda som pratade och donade men nu är Amanda minst lika på. Idag frågade Tilda Amanda “Ska vi leka mamma, pappa, barn?”. Amanda var tyst en liten stund och svarade sedan “Pappa, mamma, barn”. Hoppas detta inte säger något om hierarkin här hemma…

Vi kom hem för en timme sedan och Amanda har fortsatt att hålla låda här hemma. Men så för en liten stund sedan så blev det alldeles tyst här hemma. Endast Felices små glada tillrop hördes. Jag trodde att Amanda var med Sean i köket och lagade mat och Sean trodde att hon var med mig i TV-rummet. Ingen av oss hade rätt insåg vi då vi lika förvirrade frågade varandra var Amanda var. Vi tog en tur runt huset och letade och efter lite rop och kikandes bakom möbler tyckte jag nog att överkastet på gästsängen såg lite skrynkligt ut…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Hmmm… jag bäddade ju sängen idag

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

Överkastet dras åt sidan

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Sleeping beauty

Nu ska det verkligen bli roligt att väcka henne och tala om att maten är klar. Någon som vill byta uppgift??

1 kommentar:

  1. ha ha ha sååå sööööt!
    Tur att ni hittade henne :-)

    SvaraRadera