tisdag 6 april 2010

Man kan inte älska alla

Snöovädret har givit med sig och idag skymtar solen igen. Det är ganska många plusgrader men ändå har det känts riktigt kallt under eftermiddagen. Jag tog med mig tjejerna ut för att mota olle i grind vad det gäller maskrosinvasionen i min äppelträdsallé. Bättre att ta de små fulingarna innan de skapat rötter halvvägs till Kina. Jag grävde och påtade lite i rabatten och fick till min stora glädje syn på massvis med pigga daggmaskar! Bättre sällskap kan man väl knappast önska sig i trädgården. Denna uppfattning delas dock inte av min äldsta dotter som tycker att alla djur som saknar mjuk päls är otäcka. Maskar är inget undantag. Hon bad mig att genast ta bort alla maskarna och blev mycket nöjd då jag hällde en skopa jord över dem och sa “Natti natti maskarna”. Hon tittade allvarligt på mig och sa “Mamma, jag älskar inte dem”.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

1 kommentar:

  1. Vilken gullig kommentar av en gullig tjej :O)

    SvaraRadera