tisdag 20 april 2010

Treårskalas

I söndags höll vi alltså treårskalas för Amanda. Hon var rejält uppspelt dagarna innan och återigen fick vi ångra att vi yppat något om stundande aktivitet eftersom vår söta dotter inte kan skilja på nu och sedan. Jag tror att mina öron höll på att ramla av innan det äntligen blev dax att släppa in de första gästerna. Tyvärr hade vi fått ganska många återbud till kalaset, men trots det blev vi ett ganska stort antal små och stora människor som firade världens underbaraste treåring.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Amanda hade själv övat en hel massa på “Ja de leva” dagarna innan och var helt på det klara med att den skulle vi sjunga. Hon trallade med lite på några av orden och jag förstår henne. Det känns alltid svårt att veta vad man ska göra av sin tunga då det står en massa folk omkring en och sjunger.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Mitt tårtbidrag

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Amandas egendekorerade skapelse (jag såg dock till att inte allt pynt hamnade i ett hörn)

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Jag funderade länge och väl på om jag överhuvudtaget skulle göra några tårtor. Det är ju trots allt Amandas kalas och hon tycker inte om tårta… Tänk om någon skulle servera Tiramisú på mitt födelsedagskalas, liksom. Hur som, tårta blev det eftersom det faktiskt ska vara tårta på barnkalas. Amanda fick dekorera sin tårta själv och var jättnöjd. Hon smakade faktiskt på tårtan och åt upp åtminstone en liten del. Måste ha varit dumlefluffets förtjänst.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Dagiskompis Max

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Dagiskompis Nelly

Barnen gjorde ganska snabbt sorti från fikabordet och begav sig på upptäcktsfärd i huset och innan kalaset var slut såg lekrummet ut som om en bomb just briserat, Amandas kudde och täcke hade rymt från sängen och ner på golvet, i vår säng låg allsjöns leksaker och böcker… Det är kul med barnkalas…

Fiskdamm blev det för första gången på ett Amanda-kalas. 

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERADen som väntar på något gott…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA … väntar på…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA …bottennapp!

Då fiskdammsgodiset börjat bege sig ut i barnens blodomlopp öppnade vi dörrarna till trädgården och lät dem löpa av sig sockret. Hoppborgen blåstes upp och rutschkanan blev välbesökt.

födelsedag amanda glad födelsedag amanda kana

födelsedag kana Vi fick flera förslag på att alla dagiskompisarnas kalas borde hållas hos oss. Låt mig fundera lite på det… NEJ!

Det är kul med barnkalas, Amanda fick massor med fina och bra presenter, Amanda är fortfarande lyrisk över sitt kalas (och vill ha kalas igen varenda dag), föräldrarna är så trevliga så. Men, GUD så trött man är efter några timmar med ett gäng småttingar. Hur orkar folk skaffa 10 barn!?!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Jag var också på kalas!

födelsedag felice utstyrsel Och jag hade riktigt fina kläder!

TACK alla som kom och firade vår ögonsten! TACK för jättefina presenter och trevligt sällskap! TACK mormor för hjälpen med städning och bakning.

födelsedag mormor ally

4 kommentarer:

  1. Åååå Jag glömde totalt bort kalaset :( ledsen men här bar det full rulle med spackling i köket och röj i trädgården så att altan bygget kan sätta igång i morgon. Ni verkar ha haft väldigt skoj. Jag som va så nyfiken på hur ni har det. Får se till att komma förbi en annan gång (jag har hittat till din blogg nu i alla fall)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit Maria! Visst får Du gärna komma förbi en annan dag, ta med Dina huligangrannar och kom över på en fika (måndagar är ett säkert kort). Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för att vi fick dela kalaset med den underbaraste 3-åring som finns och hoppas att den "rätta" dagen blir bra på alla sätt

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen Amanda! (månad har jag koll på men själva datumet.. nä.) Ser ut som kalaset var roligt, ser fram emot när det blir dags för Ebbas i höst. Fiskedamm är redan inplanerat i alla fall, det är ett måste!

    SvaraRadera