fredag 30 oktober 2009

Hallå vin

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Fredag kväll och 30 oktober. Imorgon är det Alla helgons dag här i Sverige och Halloween där borta i väst. Förvisso har vi väl anammat lite pumpatradition här i Svedala också och så även i mitt hus. Jag måste säga att jag tycker att det är lite mysigt med Halloween. Mitt i långa, mörka och ofantligt tråkiga hösten så dyker det upp lite ljus och oranga saker i tillvaron. Det är väl inte fel? Men sedan kan man ju ha lite olika åsikter om hur lämpligt det är att barn klär ut sig till skelett, liemannen och annat under en helg då vi hedrar de som inte längre finns bland oss. Jag vet inte jag, lite osmakligt känns det. Men, men, jag lovar att vara snäll och givmild om det dyker upp några kostymprydda barn vid min dörr och ber mig välja mellan bus eller godis.

Idag har varit en tämligen lugn dag. Pappa kom igår kväll och ska stanna ett par dagar. Ikväll har vi ätit god grekisk mat från Kolgrillen i centrum och till detta druckit riktigt gott rödvin. Lyx!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Hallå vin!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Amanda fick till sin stora förtjusning mumsa på Happy Meal

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Mammas pussgurka!

Ha en trevlig helg allihop, hur Ni än tänker fira den!

1 kommentar:

  1. Mysigt med fredagar! Shit vad sugen jag blev på grekiskt... mat alltså...

    SvaraRadera