lördag 31 oktober 2009

God natt!

Medan grannarna ränner in och ut ur huset med stora hattar på sned, häxkvastar på släp och vinglas i näven så tänker jag säga godnatt till världen och krypa till kojs. Sängen är redan uppvärmd av en liten 2,5 årig kamin så det blir så gosigt så. Halloweenpartaj hade säkert varit alldeles utomordentligt roligt, men just idag är jag glad att planerna för kvällen inte innehöll något sådant avancerat. Jag är trött, trött, trött.

Dagen började redan strax efter klockan 06:00 och har innehållit närmare nio timmar på jobbet med datastrul och alldeles för sjuka patienter, en trevlig promenad på Skogskyrkogården med mamma, Amanda och en påse Ahlgrens bilar, ett tänt ljus för min älskade morfar, lite pizza vid köksbordet, soffhäng framför "Körslaget", åtminstone en "Bus eller Godis"- ringning på dörren och nu är det alltså hög tid att tacka för ännu en händelserik dag och söka kontakt med John Blund. Om 10 timmar är det jag som står i grön skjorta och vita byxor och håller upprop för dagens patienter.


God natt alla häxor, trollkarlar, spöken och alla andra varelser! Vi ses en annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar