fredag 23 oktober 2009

Mot nya höjder

BVC dax idag igen. Jag höll dock på att missa besöket eftersom min hjärna tydligen endast kan koncentrera sig på en sak i taget för tillfället. Som tur var så finns det en dam i huset som inte glömmer lika lätt och det är tack vare henne som vi kom iväg som planerat. Damen heter Amanda och är det något hon är bra på så är det att komma ihåg vad man lovat henne. Igår talade jag om för henne att Felice skulle åka till “dockdock” idag varpå hon sken upp som en sol. Hon älskar verkligen att åka till doktorn (även efter armbågsincidenten) och strax efter frukost idag sa hon “Felice åka dockdock” och för en halv sekund fick jag fnatt i skallen och trodde att vi missat tiden. Men det hade vi förstås inte, gott om tid. Tack Amanda, vad skulle vi göra utan Dig?

Lilla Felicen hade lagt på sig några gram igen, närmare bestämt 180 stycken. Vi är med i matchen igen! Idag stannade vågen på 7200 gram och vi fick godkänt. Dock inte så pass godkänt att vi får ligga på latsidan, nytt besök är inplanerat om en månad igen. Fram tills dess fortsätter vi med havregröt med mycket olja och lite annat smått och gott.

Då jag skulle lämna BVC dök den BVC-tant som hade hand om Amanda upp. Inget kärt återseende kan jag informera om. Usch vad jag ogillade henne. Hon var på intet sätt otrevlig men bara så otroligt menlös och intetsägande. Hade jag varit en nervös mamma hade hon helt klart drivit mig till vansinne genom sina kommentarer om vårt på tok för långsamväxande barn. Nu är jag ingen nervös mamma, så jag var mest irriterad på henne. Jag tackar min lyckliga stjärna för att hon var sjukskriven då Felice föddes (dock hoppas jag förstås att hon inte mått alltför dåligt, vad det nu än var hon var sjukskriven för). Hon tyckte att det var roligt att se att vi nu fått ett barn som i alla fall växer bra… Jag informerade henne om att Felice är mindre än vad Amanda var och att hon inte alls växer så särskilt bra. Då fick hon det där fågelholksutseendet som jag så väl känner igen från alla mina besök hos henne med Amanda. Nej, hugaligen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Mini Fleecen

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, ja herregud. Vissa undrar man hur de tagit sig igenom sin utbildning.

    SvaraRadera