fredag 10 december 2010

Idol 2010

Ikväll är det tydligen Idolfinal i Globen. Det går inte att missa även om man inte följer Idol. Det skrivs om det i tidningarna, det talas om det på radion och hela Globen är dekorerad med Idol-loggan. Jag har inte följt Idol de senaste åren, i år har jag faktiskt bara sett delar av ett avsnitt eller två. Det är inte det att jag inte gillar musik för det gör jag absolut. Men jag har lite svårt för Idol just för att det är fullt av människor som inte har någon som helst verklighetsanknytning och som får sina drömmar krossade av den elaka juryn. Ärlighet varar längst heter det ju, men jag mår genuint illa av att se dessa människor stå och sjunga med världens inlevelse och sedan bli sågade vid fotknölarna. Man skulle ju kunna tänka sig att man hoppar alla dessa auditions och börjar kolla först då det är 10 finalister kvar, men även här får ju folk höra ett och annat som inte är så trevligt.

Vad jag har förstått så är de två finalister som gör upp i Globen ikväll kanske inte helt självklara. Var det inte så att Jay blev ertappad med att bruka droger? Och är det inte så att det egentligen är föremål för diskvalificering?  Jag tycker mig ha läst något sådant. Hans motståndare i kvällens duell är Minnah, en tjej som för länge sedan åkte ut ur Idol men som fick en fribiljett tillbaka pga någon annan slutade. Märkligt finalfält i år. Men jag antar att det är de två som är duktigast, svenska folket brukar ju inte ha fel.

idolBild lånad från nyheter24.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar