onsdag 8 december 2010

Korrekt beslut

Jädrans vad jag är nöjd med mig själv och mina instinkter. Gissa vad som hände i eftermiddags. Jo, telefonen ringde och i andra änden hörde jag Felices pedagog som talade om att hon hade tråkiga nyheter. Två barn på avdelningen hade insjuknat med kräksjuka under dagen. Där ser man! Inte för att jag på något sätt gläds över dessa barns olycka, men jag är så förbaskat nöjd med att jag beslutade mig för att inte ta risken att låta dem gå imorse. Det ante mig att det fortfarande löpte kräksjukevirus på förskolan och det visade sig ju att jag fick rätt. Nu får de vara hemma resten av veckan, utan diskussion. Hoppas att helgen gör att allt vad kräksjuka heter försvinner från Lärkan eftersom det är Lucia på måndag och det är bara helt omöjligt att hålla dem hemma då. Om det så mycket som misstänks föreligga en smittrisk även då så kommer jag att se till att de får vara med i Luciatåget men inte vara på förskolan i övrigt. På tisdag går planet till England och jag antar att jag inte behöver förklara hur rädda vi är för att bli smittade innan dess…

angest_93899216Vågar knappt andas ordet kräksj…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar