torsdag 9 december 2010

Olydig mormor

Amanda kom upp till mig med ett sorgset ansiktsuttryck. Det var uppenbart att det var något som tyngde hennes lilla hjärta och att hon behövde lätta på det.

“Mamma, vet du. Då du var och handlade på Coop igår så sa mormor bajskorvar till valparna…”

Jag hade mycket, mycket svårt att hålla mig för skratt men eftersom Amanda var snudd på gråtfärdig så var det förstås bäst att hålla sig till ett allvarligt stämningsläge. Amanda har ju lärt sig att vi bara säger bajskorv och andra avskrädesord på toaletten, så att mormor, en av Amandas största idoler, kallade valparna för detta var förstås upp-och-nedvända världen. Med tårar i ögonen konstaterade Amanda att man inte fick säga så till valparna och jag höll förstås med allt vad jag orkade.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar