måndag 1 juni 2009

1 juni 2008

(Bilden har bara lite med texten att göra, jag är INTE gravid)



"Ny månad, nytt liv". Så löd rubriken till mitt blogginlägg (gamla bloggen) från denna dag förra året. Jag tror att de flesta inte riktigt förstod innebörden av rubriken eftersom inlägget handlade om en massa andra nyheter i mitt liv. Men rubriken stod faktiskt för något helt fantastiskt, nämligen att jag den 1 juni 2008 gjorde ett positivt graviditetstest! Det var den dagen då vi gick från att vara tre i vår familj till att bli fyra, även om den fjärde lilla varelsen inte skulle visa sig på mycket länge.

Jag minns det som om det var igår. Jag hade nämnt lite löst för Sean att jag trodde att jag kanske var gravid. Han trodde att jag bara var fånig. Kunde jag få köpa ett test? Nej, det tyckte han kunde vänta ett antal dagar, för gravid var jag i alla fall inte. Naturligtvis sket jag fullkomligt i vad han tyckte och smög iväg till Apoteket (skyllde på att jag behövde något från centrum). Smög upp i badrummet, tog med mig det obligatoriska uret som skulle avgöra när minuterna passerat. Lyckades med darrande hand utföra testet och satte mig för att stirra på klockan. Tick, tack, tick, tack. Minuterna kändes som en evighet. Men så till slut var det dax att avläsa testet. Det lämnade inga möjligheter till tolkning, plusset var ett faktum. Pulsen ökade och jag skyndade nerför trappan för att dela med mig av mina nyheter. Sedan satt vi där och tittade på Amanda. Kunde inte för våra liv förstå att vi skulle få en till sådan underbar varelse. Kunde man ha så tur två gånger?

Facit har vi, man kan ha sådan tur två gånger. Ibland ler solen mot en mer än man förtjänar och då är det bara att lapa i sig!

1 juni 2008, en dag som gjorde att vårt liv tog ytterligare en vändning och ledde oss in på en ny stig. En helt underbar promenadstig där vi njuter av utsikt och upplevelser längs vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar