söndag 14 juni 2009

Kör försiktigt!

Sötaste Amanda var ikväll mycket bestämd med att "Mamma sojja sängen", dvs att jag skulle natta henne. Hon fick som hon ville och hon höll mig stenhårt i handen på väg mot trappen. Om Sean så mycket som tittade åt hennes håll så tittade hon på mig och upprepade "Mamma sojja sängen". Jag lugnade henne med att visst skulle jag sova sängen med henne. Vi gick uppför trappen och bytte om till pyjamas. Sean kom upp med hennes välling och hon började bli ängslig. Skulle jag överge henne nu? Hon flackade med blicken, "Mamma sojja sängen, mamma sojja sängen". Sean lyfte upp henne och bad om att få en puss. Hon blev så glad då han pussade henne och sedan satte ner henne. Hon hoppade glatt omkring, vinkade till honom då han gick nerför trappen och ropade "Hejdå, söte siktigt". Detta är naturligtvis hennes variant av "Hejdå, kör försiktigt" vilket jag och Sean alltid säger till varandra då den ena ska iväg. Gulliga unge!

2 kommentarer:

  1. söta gullungen.
    Vi säger också alltid "kör försiktigt" när den andre ska åka. Det har blivit lite av ett tvång. Någon gång har jag varit i dvala när Andreas (jätte tidigt på morgonen) pussat mig hej då. Jag mummlade bara när han sa hej.
    Sen när han gick ner vaknade jag till, fick typ ångest för att jag inte sagt mitt vanliga kör försiktigt och var helt övertygad om att nu kommer han bergis krocka, så jag var tvungen att öppna förnstret och ropa!

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Ibland undrar jag om vi är enäggstvillingar, Du och jag. Precis så där är jag också. Halvsovande får jag panik över att jag inte sagt kör försiktigt och så måste jag öppna fönstret eller springa nerför trappen!

    SvaraRadera