torsdag 25 juni 2009

Sand mellan tårna

Familjen Douglas-Göransson på stranden

Och nu så har sommaren kommit. Äntligen. Känns lite som ett slag i ansiktet på våra brittiska gäster som hade riktigt skitväder större delen av deras vistelse här, men huvudsaken är ju att det nu är sommar på riktigt och inte bara i kalendern.


Mamma och Björn kom förbi idag och hälsade på lite. Vi åt pannkakor med sylt och grädde och drack kaffe. Dock inomhus eftersom våra altaner är ett minne blott... Då vårt sällskap styrt ut på Kolartorps Allé igen så bestämde vi oss för att gå till Rudan och bada. Ja, jag lovade att inte bada men de andra skulle tydligen i. Vilken tur vi har som har 5-minuters promenadavstånd till en liten sjö där man kan svalka sig. Amandas humör var på topp, badblöjan var packad och solhatten på (den senare åkte dock av relativt snabbt).


På väg till vattnet

Sean hävdade att det var riktigt varmt och att det enbart är min termostat som det är fel på. Jag hävdade att det dög alldeles utmärkt med att doppa fötterna i det iskalla vattnet. Amanda var väldigt fascinerad av alla barn som skuttade runt och kastade sig i det blöta men hon var inte vidare värst modig själv. Hon sprang mest i vattenbrynet och plaskade samt satt på bryggkanten och plaskade med fötterna i vattnet.


Sean såg dock till att Amanda fick ta sig ett dopp. Hmmm.... Misstänkt likt min egen pappas ständiga doppande av mig i mer eller mindre iskallt vatten då jag var liten. Kan ju säga att jag inte uppskattade det och borde jag då verkligen tillåta detta??? Förmodligen inte, men kul var det att beskåda i alla fall.


Världens finaste Amanda

Titta hon flyger!





Ilia tycker att det är en riktig skitkommun som inte tillåter hundar på badplatserna.



Jag och Felice fixar självporträtt ur grodperspektiv

Färdigbadade och nöjda


Jag och Felice myser i skuggan

1 kommentar: