tisdag 2 juni 2009

Tadaaa!

Idag är det exakt två veckor sedan dräneringsarbetet påbörjades. Enligt kontraktet så är den beräknade tiden för arbetet två veckor. Därför tänkte jag bidra med några bilder som är alldeles purfärska och så kan vi ha en liten omröstning om vi tror att arbetet blir klart innan midnatt (kan tillägga att killarna för länge sedan har lämnat arbetsplatsen).




Om jag låter bitter på något sätt så är det helt felaktigt uppfattat. Jag tycker inte ens att det är riktigt jobbigt (än). Visst kanske jag skulle föredra att det hela var "over and done with" men å andra sidan så är det då mitt arbete börjar. Plocka sten, kratta, plocka sten, planera altaner, plocka sten, kapa virke (kanske jag överlåter åt Sean), plocka sten osv. Just nu är mitt arbete begränsat till att läsa böcker om altaner och uteplatser (så inspirerande!) och tvätta lera från hundarnas skitiga tassar.

När jag var ute och fotade alldeles nyss så hade jag av naturliga skäl stövlar på mig. Då jag ska sätta mina fötter i stövlar, oavsett var och vilka, så kommer jag alltid att tänka på en historia som min gamla kompis Yohanna berättade om då hon bodde i Peru eller Zaire (same same but different). Hon skulle iväg och rida och skulle sätta på sig sina ridstövlar. Då hon nästan fått ner hela foten så var det något som tog emot. Hon pressade och stampade men fick till slut ge upp. Hon tog upp foten (vilket man kanske skulle kunna tycka att hon borde gjort per omgående då det i de flesta stövlar inte är något som tar emot) så fick hon se orsaken till att foten inte gick ner. I stöveln fanns en groda! Och efter hennes brutala behandling så var grodan sig inte riktigt lik... Så varenda gång jag ska stoppa ner min fot i en stövel så tänker jag "Bara det inte är en groda i stöveln!". Jag skulle ju kunna titta efter, men det skulle vara detsamma som att erkänna min paranoia. Märkligt det där att vissa saker som man får berättat för sig eller lär sig, det lämnar aldrig skallen. Men andra saker som man verkligen borde komma ihåg, det är puts väck. Kanske kan man köpa en extern hårddisk även till hjärnan?

2 kommentarer:

  1. Bra... Ännu en fobi att lägga till samlingen. Nu kommer jag också tänka på grodor varje gång jag sätter på mig stövlarna. Tack Sandra... tack...

    SvaraRadera
  2. Varsågod, varsågod. Kan nog bidra med fler!

    SvaraRadera