lördag 13 juni 2009

The sound of silence

Lyssna! Det är alldeles, alldeles.... tyst. För en timme sedan kom mamma och Björn och hämtade mormor, morfar och Amanda. De ska åka till Hästbo allihop och stanna där tills imorgon. Vi hade redan från början beslutat att mormor och morfar skulle få spendera någon dag tillsammans med mamma och Björn, så att vi skulle få en välbehövlig paus. När jag sedan kom på att jag visst lovat att jobba imorgon så fick även Amanda följa med så att Sean överlever här hemma. Och nu har de åkt. Felice ligger och snusar på amningskudden i soffan och hundarna är nöjda efter en upptäcktsfärd bland lerhögarna på tomten. Det är nästan som gamla tider, då Amanda var liten bebis och vi inte hade en tvååring att sysselsätta här hemma. Och då tyckte man att det var lite jobbigt. Nu känns det som värsta semestern att bara ha ett barn och tre hundar. Det är nästan så man blir lite stressad över vad man ska göra nu när man har en massa fritid helt plötsligt.

Det blir nog en tur till ByggMax och Beijer idag för virkesinhandling. Vi måste börja fundera över den första trappen som ska byggas. Vi har fortfarande en trapp kvar, men den ska rivas så snart killarna kommer runt till den sidan av huset. Dock tror jag att det lär dröja innan de är där. Efter gårdagens attack på bergvärmen så är de här även idag och försöker laga eländet. Då kan man ju gissa vad som hänt. Jo, instrumenten som de åkte och hämtade i Uppsala igår fungerar inte. Säkringarna poppar som popcorn och det blir kortslutning i alltihop. Ni skulle se deras små ansikten. De ser ut som småbarn som blivit vägrade godis på lördagen... Jag tycker faktiskt riktigt, riktigt synd om dem. Detta arbete påbörjades 19/5. Beräknad tid för arbetet var två veckor. Nu har det snart gått fyra veckor och väldigt mycket arbete återstår. Jag antar att de inte har så mycket luft i sina scheman att detta inte påverkar andra projekt som de åtagit sig. Och visst betalar vi en hel del för detta, men jag tror inte att de kommer att göra någon större vinst på vårt projekt...

Nu ska jag gå och lyssna på tystnaden, ta en varm dusch och njuta av min minsta bebis! Trevlig lördag allihop!



PS Ikväll ska vi äta pasta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar