tisdag 25 maj 2010

Favorit i repris

They’ve done it again, och jag tar av mig hatten för Polisen ännu en gång. Häromdagen inkom två poliser med en död hund som de hittat i vattnet i centrala Stockholm. Hunden var id-märkt och personal på djursjukhuset fick tag på ägaren och frågade om de saknade en hund. Det gjorde de först inte, men då de tänkte efter så jo, de gjorde de kanske på sätt och vis. En person i familjen hade tagit livet av hunden, sedan tyckte de att det var lämpligt att sänka ner hunden i vattnet i centrala Stockholm mha tyngder. För att lämna in hunden för kremering verkar ju vara överkurs. Denna historia lämnar förstås både det ena och andra obesvarat och efter ett samtal till Polisen så har det nu kommit ett beslut på att hunden ska obduceras för att försöka fastställa om hunden dog innan den hamnade i vattnet, eller om den drunknade. Vidare önskar Polisen veta om hunden hade några skador efter våld på kroppen. Jag säger då bara: Halleluja! Jag vet att det säkert finns tvåhundratolv människor som fnyser åt detta och irriterar sig över vad våra skattepengar går till, men jag tycker att det är väl investerade pengar. Dessa personer har oavsett hur man ser på det begått ett brott och jag tycker att det inte är mer än rätt att de ställs till svars för det.

 

Upplysningsvis

1) En privatperson får inte ta livet av en hund hur som helst

2) Man får inte kasta döda (eller levande… *ryser*) hundar i vattnet

3) Man får inte vara så korkad att man uppger för personalen att man inte saknar en hund då hunden är id-märkt och med lätthet kan spåras till rätt person

 

polis

Tummen upp för Polisen!!!

2 kommentarer:

  1. HURRA för polisen, igen!!!

    SvaraRadera
  2. Ahhhh jag skulle skriva EXAKT samma mening som Åsa ovan..
    Gör det ändå.
    HUrra för polisen!

    SvaraRadera