torsdag 6 maj 2010

Sorry, tjejer

Häromdagen var jag på Bauhaus för att kolla in några saker till trädgården. Fick då syn på en sååå söt liten lekstuga som bara skrek att den ville flytta hem till mina tjejer. Den var faktiskt inte särskilt dyr (allt är ju förstås relativt) och jag började fundera om det kanske inte skulle vara rimligt att klämma in denna lilla stuga i månadens budget trots allt. Kläckte min idé för Sean idag efter att jag kollat saldot på kontot och fick då veta att vår bil ska på service på måndag och därmed går lekstugeplanerna om intet. Jag trodde att den bara skulle in på en koll avseende bromsarna, vilket skulle vara kostnadsfritt eftersom det är en koll begärd av Toyota. Men nu hade alltså Sean passat på att boka en service samtidigt eftersom bilen nu rullat på vägarna ett år. Jag är inte nöjd. Jag vill ha en lekstuga, eller snarare vill att tjejerna ska få en lekstuga. Antar att lekstugan finns kvar ett tag till, eller så blir det som vanligt när det gäller mig och Sean: då vi har råd att köpa den så är den slutsåld. Ja, ja, det finns väl företag som inte gör annat än lekstugor så det bör finnas en god chans för en lekstuga i trädgården i framtiden. Fast den här sommaren skulle också vara ett bra alternativ…

 

lekstuga

Lekstugan på bilden har bara lite med texten att göra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar