tisdag 31 augusti 2010

Äppelknyckarbyxorna av

Det knackade på dörren under eftermiddagen. Utanför stod två pojkar i 12-års åldern. Jag hann tänka ett antal tankar om vilken ursäkt jag skulle använda för att slippa köpa smaklösa kakor för att stödja deras skolresa innan den ene öppnade munnen och sa:

Hej, skulle vi kunna få ta varsitt äpple från Ert träd? De ser så jättegoda ut”

Jag blev helt paff och svarade att de absolut fick ta varsitt äpple innan jag förvånat vinkade hejdå till dem och stängde dörren. Vilka killar! På min tid knackade man endast på okända dörrar för att därefter springa och gömma sig i en buske och fnittra medan den stackars människan öppnade dörren och funderade över om han/hon höll på att bli alldeles tokig- ringde det inte just på dörren? Äpplen åt vi förstås, men de pallades från grannarnas träd. Aldrig att vi frågade, det var ju ingen sport. Men dagens ungdom, det är fina människor det. De inte bara ber om att få ta ett äpple, de talar också om hur fina äpplena ser ut. Me like.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar