torsdag 26 augusti 2010

“Fascinerande” eller “Du vet att Du bor i Sverige när…”

Man upphör aldrig att förvånas så länge man lever. I senaste numret av “Mitt i Haninge” kunde man läsa en insändare från en mycket frustrerad hundägare. Denne hade retat upp sig på att en annan hundägare kastade Frolic till sin hund på ängen i Vega. Hunden som Frolicen var menad för hade sannolikt inte det bästa av luktsinnen eller så var den kanske mätt (fast blir de någonsin mätta på Frolic?) för det låg nämligen Frolicringar kvar i gräset och möglade. Dessa åt insändarens hund upp och blev sjuk av det. Nu bad insändaren den Frolickastande hundägaren att genast upphöra med denna aktivitet av hänsyn till alla hungriga hundar och deras ägare. Kan det bli mer i-landsproblem? Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan bemöda sig om att skriva en sådan insändare. Jag kan förstå irritationen då ens hund för nittiosjunde gången stoppar i sig en möglig Frolic som någon annan slängt ut, jag kanske till och med kan förstå om man frågat andra personer som promenerar i samma område om Frolicen möjligen tillhörde dem. Men jag kan INTE förstå att man skriver en insändare till lokaltidningen om den uppkomna situationen. Om man nu tänker göra det så kanske man åtminstone kan skriva under med sitt namn, eller är det så att man kanske innerst inne själv tycker att det hela är lite småfånigt? Mer svenskt kan det nog inte bli i alla fall.

Så länge det finns människor som svälter på den här jorden så tycker jag att vi kan skita i Frolic på Vega-ängen. Promenera någon annanstans då eller uppfostra Din hund att inte äta saker den hittar på marken. Det kanske vore en bra träning att sysselsätta Er med eftersom det verkar som om Ni har en väldans massa fritid.

untitled

1 kommentar:

  1. Jag håller med, så typiskt svenskt!!!
    Tack för en härlig kväll i går!!!!

    SvaraRadera