måndag 23 augusti 2010

Välkommen till Fjärilen

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Imorse lämnade jag av Amanda på Fjärilen klockan 9. Första hela veckan på storbarnsavdelningen. Vi smygstartade dock förra veckan eftersom första dagen var i onsdags, så Amanda har redan hunnit bekanta sig med sin nya avdelning under tre dagar. Hon verkar trivas bra och hennes nya fröknar (pedagoger, jag vet) är jättetrevliga. Flera av barnen känner Amanda redan eftersom de gick på Masken under hennes första år där, men det är också en hel del nya ansikten.

Måste erkänna en liten sak. Jag åkte med en uppspelt Amanda till Lärkan redan förra måndagen. Väldigt lite bilar på parkeringen för att vara klockan 9, märkligt. Jag gick förbi första avdelningen på Lärkan- stängd. Jag gick förbi andra avdelningen på Lärkan- stängd. Jag kom till tredje avdelningen på Lärkan- jäklar! Det var ju planeringsdagar 16-17/8, stängt! En snopen Amanda fick åka med i bilen hem men tack och lov blev det inget utbrott vilket jag nog hade räknat med. Fjärilsstarten fick skjutas upp två dagar men nu har hon alltså kläckts ur sin kokong och har avancerat från Mask till Fjäril. Och hon är såååå stolt. Då jag råkar säga att hon ska åka till dagis så rättar hon mig med “Nej, mamma. Jag ska till Fjäääärilen. Silly billy mamma” :-)

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Stora gården, så spännande att få leka där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar