måndag 30 augusti 2010

Paus

Sitter hemma och pausar lite. Om 30 minuter ska jag infinna mig på Sachsska barnmottagning på Handens sjukhus för provtagning av lilla Felice. Efter ytterligare ett akutbesök på Astrid Lindgren i torsdags kväll med efterföljande besök på BVC i fredags så beslutades att Felice skulle remitteras för utredning till barnläkare på Sachsska. Läkaren på Astrid Lindgren lovade att skicka en remiss samma kväll efter att jag hade surnat till och förklarat att detta är ett akut problem. Han kunde till slut sträcka sig till att det var “subakut”. Trots detta så finns i skrivandes stund fortfarande ingen remiss från honom på Sachsska. Jubelidiot! Min BVC-sköterska gick dock upp med ytterligare en remiss i fredags och efter detta ringde barnläkare upp under fredag eftermiddag och vi fick en tid idag. Läkaren tittade på Felice och konstaterade att hon är snudd på genomskinlig och att vi absolut måste utreda henne. Tack, det har vi känt länge. Hon menar på att det fortfarande kan vara ett virus men att vi måste utesluta alla allvarliga orsaker till att hon mår som hon gör. Oron blev tyvärr inte mindre av att träffa henne men nu ska vi i alla fall få ta prover på vår lilla skatt för att försöka ta reda på hur vi kan hjälpa henne. Felice sitter i bilen med ett Emla-plåster i vardera armveck och med en urinpåse fastklistrad innanför blöjan. Skruttan. Jag vill inte tänka på hur hon kommer att skrika och slåss då hon ska stickas. Hoppas att Emlan är potent…

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA Mammas kärlek

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för er. Ska testa ringa dig strax. Hoppas ni fått något "ofarligt" svar så att Flicen kan få må bra igen!
    Tusen kramar!

    SvaraRadera
  2. Usch då, jag som tänkt på er och hoppats/tänkt att allt nog var bra igen. Så läser man det här. Stackars lillan. EMLAn funkar ju mot smärtan, men inte mot skräcken att bli fasthållen och angripen, som det upplevs av ett litet barn. Tänker på er, vi hörs!

    SvaraRadera