torsdag 26 augusti 2010

Krull-alfa

Norska är ett bra roligt språk, fast det var väl egentligen ingen nyhet. Igår pratade jag med jättetrevliga Eva Petersen från Trondheim som ska köpa en av våra hanvalpar. Jag bad om hennes mailadress för att kunna skicka en bild på den valp som jag valt ut till dem. Jag höll på att kvävas av skratt då hon först sa sitt namn och därefter “krull-alfa” frisurf punkt no. Men det gällde ju att hålla masken för att låta seriös. Med tanke på att vi pratade någon konstig form av nordiska med varandra så upprepade jag för säkerhets skull adressen två gånger och vågade ju inte annat än att säga “krull-alfa” jag med eftersom jag inte visst om hon skulle förstå “at”. Ja vad säger man? Krull-alfa, snarketub, guleböj, periskopehäst. Underbart språk! Fast vi kanske inte ska yttra oss som ju använder uttrycket “snabel-A” om den lilla internetsymbolen?

norge_930361t

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar