tisdag 24 augusti 2010

Peppa Pig

Den största idolen alla kategorier hemma hos oss just nu är Peppa Pig. Peppa är en liten tecknad gris som bor tillsammans med Mummy Pig, Daddy Pig och lillebror George i ett hus på en väldigt hög kulle. Felice fullkomligt älskar Peppa Pig. Hon vill titta på filmerna 118 gånger om dagen och tjatar om Peppa Pig dagarna i ända. Jag antar att det finns sämre idoler att ha. Först tyckte jag att hela grejen var rätt fånig och brydde mig inte mycket om att titta på filmerna. Men eftersom filmerna snurrar runt i DVD:n ett antal varv varenda dag så är det till slut oundvikligt att utsättas för dem. Och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Filmerna är pedagogiska och förklarar alldagliga saker för barnen på ett sätt som de kan förstå. Bland annat finns det ett avsnitt där de förklarar och visar hur Daddy Pig ser med respektive utan sina glasögon. De förklarar hur olika lekar går till, de beskriver prepositioner och berättar om tandfén. Allt går i slow motion så att barnen kan hänga med och det är enkla tecknade figurer att titta på. Båda tjejerna älskar Peppa Pig men Felice är helt klart mer manisk än Amanda. Pga Felices kärlek till den lilla grisen så skickade hennes farmor en tröja till henne med Peppa Pig på. Tror Ni att det blev kärlek vid första ögonkastet?

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Peppa Pig finns i Sverige också, då heter hon Greta Gris. Men det vet inte våra tjejer om eftersom vi har som regel att alltid spela filmerna på engelska.

1 kommentar:

  1. Jag håller med Felice - Peppa Pig är "great" Kommer någon dag och håller Felice sällskap Mammo

    SvaraRadera