måndag 23 augusti 2010

Lejon i garderoben

Ibland tycker man att man gör något riktigt smart, men vad tiden lider så ska det komma att visa sig att man inte var så intelligent trots allt. Mitt senaste misstag är tydligen att jag låtit Amanda lyssna på Bamsesagan innan hon ska somna på kvällen. Första kvällen gick det bra, likaså andra kvällen och den tredje. Frid och fröjd. Ungen somnade nöjd och glad och sov hela nätterna i sin säng. Succé! Trodde jag… Efter ett antal nätter i sin säng så kom bakslaget. Helt plötsligt skulle hon inte alls sova i sin säng. Till en början fick jag inte någon förklaring men så småningom kröp det fram att det var läskigt i hennes rum. Vadå läskigt? “Det är ett lejon i min garderob” snyftade hon fram. Hmmm… börjar ana oråd. Hette inte Bamsesagan “Bamse och lejonet”? Och handlade den inte just om ett lejon som befann sig i Lille Skutts garderob? Jo, visst var det så. Nu hade jag alltså genom mitt genidrag lyckats skrämma min stackars treåring så totalt att hon inte ville sova i sin säng längre. Just när man tyckte att man fått flyt…

Jag har nu lovat henne en ny saga och med detta så sover hon ikväll lugnt och fint i sin säng igen. Hur länge återstår dock att se eftersom hon ganska nyligen knoppat in.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

1 kommentar:

  1. Oj då, förlåt mig... Känner mig lite skyldig :O) Hoppas det går över och hon sover gott inatt.

    SvaraRadera