fredag 21 augusti 2009

17/8 Kuckeliku!

Det ljudet vaknade vi till varenda morgon då några grannar på den lilla gatan hade ett gäng pigga höns på tomten. Skitfräna saker med svart fjäderdräkt och vita vippor på huvudena (jag vet, som veterinär borde jag kunna namnge rasen, men närmare än fjäderfä kommer jag inte med mina kunskaper i detta område).

Dagen innebar hemmaaktiviteter. Klippning av familjens stora gräsmatta, och om jag någon gång funderat över att köpa en elgräsklippare så är dessa funderingar över nu. Likaså att köpa en klippare med sådan där uppsamlarlåda bakom. Jag klippte ca halva gräsmattan och fick nog tömma lådan 200 gånger. Även huset fick sig en genomgång med “lasousen” och lite trasor. Det blev alldeles skinande rent och fint.

Ja, så mycket mer har jag inte att bjuda på från denna dag. Jo, en promenad till Ebbes och Ebbas blev det med lite fika ute i blåsten. Amanda hittade en gunga som skulle prövas och Felice fick sin första gungtur. Och tänka sig, jag glömde kameran! Därför blir det inga bilder från detta stora tillfälle. Istället bjuder jag på denna bild:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar